OM OSS
Kristina Lindman
Senior Partner / Search/HR/Change & Interimskonsult
Kristina alltid varit nyfiken och orädd sedan barnsben. Hennes devis är att prova allt åtminstone en gång. Kristina började sin bana som säljare på Nordiska Kompaniet och intresset för försäljning började där.
Hon har verkat i både näringslivet med lång erfarenhet av bland annat detaljhandeln, B2C, B2B, samt offentlig sektor. Hon har erfarenhet av tillväxtbolagsresan som inkluderar både digitaliseringsresor, skapat och drifta en kundtjänst i världsklass. Hon har erfarenhet av ledningsgruppsarbete som haft operativ karaktär men även strategisk karaktär samt styrelseuppdrag.
Hon är nytänkande med bred erfarenhet av att leda och driva förändringsprojekt genom organisation i såväl uppgång som nedgång.
Kristina arbetar gärna hands-on och trivs i roller i ett nära samarbete med chefer och medarbetare. Hon driver övergripande frågor som handlar om People & organization och blandar operativa uppgifter med strategiska. Att arbeta inkluderande och verka för ett hållbart ledarskap är en naturlig filosofi hos Kristina.
Kristina driver idag bland annat bolaget RAINBOWMAKER som jobbar med People & Culture-frågor och som erbjuder HR stöd till bolag som ännu inte har en egen HR-avdelning.
Utöver det hjälper hon till med detta:
- Rekryteringsprocess, från start tillsammans med kund göra en behovsanalys till slutfasen av processen med testning och bakgrundskontroll
- Search
- Interimsuppdrag
- People & Culture
- Medarbetarresan, onboarding och offboarding
- People & Organizationsuppdrag /omorganisering
- Digitalisering- och förändringsuppdrag
- Customer Success-uppdrag, kundnöjdhet och service
”En dag utan skratt är en förlorad dag” och symboliserar Kristina väl.
+46 707 21 38 13